BOŞANMA DAVALARI NE KADAR SÜRER

Bu soru sıklıkla boşanma sürecinde olan insanların merak ettiği konudur.

Anlaşmalı boşanma davaları tek celsede bitebilen davalar olsa da çekişmeli olan boşanma davaları ise oldukça uzun sürmektedir.

Çekişmeli boşanma davası yazılı yargılama usulüne tabidir. Bu nedenle dilekçe teatisi dediğimiz dilekçeler aşaması uzun sürmektedir. Adliyelerin yoğunluğu, tarafların tebligat alma süreleri de dikkate alındığında ortalama 70-75 gün içerisinde bu aşamanın bittiğini söyleyebiliriz. Tebligatların iade gelmesi sürelerin durması ve benzeri etkenler bu süreleri elbette uzatacaktır.

Bu aşamadan sonra ön inceleme aşamasına geçilecektir. Genellikle mahkemeler iki-üç ay sonrasına ön inceleme duruşmasına gün vermektedirler. Yine bu süre adliyelerin iş yüküne göre artmakta ya da azaltmaktadır.

Ön inceleme aşamasından sonra tahkikat aşaması, tanıkların durumu, toplanacak delillerin dosyaya gelmesi, mahkemenin iş yükü, tecrübesi, çalışkanlığı ve benzeri durumlar da dikkate alınarak 3-4 celse sürecektir. Bu celselerin de yine mahkeme iş yüküne göre aralıklarının 2-3 ay olduğunu varsayarsak, mahkemenin karar aşamasına gelmesi ortalama 1-1,5 yıl sürmektedir.

Yerel mahkemenin kararından sonra boşanma kararı istinaf incelemesi için Bölge Adliye Mahkemesine gönderilebilir. Yine boşanma kararı istinaf incelemesi sonrasında temyiz edilebilen kararlardandır. Boşanmanın kesinleşmesi bu kararlardan sonra mümkün olmaktadır. Bu nedenle Bölge Adliye Mahkemesi ve Yargıtay’ın iş yüküne göre bu süre değişiklik arz etmektedir.

ÖNEMLİ NOT: Bu bilgiler, bilgilendirme amaçlı olup, yazıldığı andaki güncel mevzuata göre hazırlanmıştır. Daha ayrıntılı bilgi ve danışmanlık için, hak kayıplarına meydan vermemek adına bu konuda uzman avukatlara danışmanız elzemdir.